تبلیغات
 تحقیق و پژوهش در آموزش و پرورش - اولین روز دبستان

اولین روز دبستان

اولین برخورد با یك نفر، یك مكان یا یك شی، مهم‌ترین و اساسی ترین ذهنیتی است كه می توان از آن كس و مكان داشت. كودك با اولین برخورد با معلم، محیط آموزشی و كادر اداری دبستان در ذهنش به دنبال مأمن و پناه می گردد تا از اضطراب و نگاه‌ ها در امان باشد و نیازمند شخصی است كه به او اعتماد كند و ارتباط برقرار نماید. بنابراین در روز اول ورود به دبستان بایستی با ایجاد شرایط خاص و نشاط آور، این دلهره و اضطراب را از كودك دور كرد تا او خود را به عنوان یك كودك و یا دانش‌آموز موفق به دیگران معرفی كند و از ارتباط با دیگران احساس لذت نماید.

برای این كار دو نوع شرایط را می‌توان در نظر گرفت:

1- معنوی و عاطفی:

الف- استفاده از زبان بدن، چرا كه مهم ترین مهارت های كلامی نه از زبان بلكه از بدن سرچشمه می‌گیرد و نیمی از صحبت رو در رو غیر كلامی (زبان بدن) است. زبان بدن عبارت است از: لبخند، تماس چشمی، تكان دادن سر و دست و پا، لمس و نوازش كردن و بازوان گشاده و آغوش باز.

ب- گفت ‌و گو و خوش ‌آمد گویی.

پ- دست دادن به بچه‌ها و نوازش كردن آنها.

ت- صحبت كردن و گوش دادن به حرف های آنان و معرفی خود و پرسیدن نام آن‌ها

ث- گفتن جملات عاشقانه و لطیف (سلام عزیزم- چقدر تمیزی- من شما را دوست دارم و ...)

2- مادی:

الف- آب پاشی محیط آموزشی و كوچه و خیابان

ب- ایجاد فضای سبز با گلدان‌های طبیعی و مصنوعی

پ- تزئین آموزشگاه با تورهای الوان و كاغذ رنگی و ...

ت- پخش موسیقی محلی و كودكانه و شاد

ث- تهیه‌ جوایزی یك‌جور و شیرینی جات

ج- دعوت از شخصیت‌های محلی، اداری، آموزشی و اولیا

چ- خوش ‌آمد گویی توسط كادر اداری و آموزشی

ح- ساعات آموزشی روز اول از دو ساعت بیشتر نشود




طبقه بندی: مقالات نشریه نگاه آموزش و پرورش،
برچسب ها: مقالات نشریه نگاه آموزش و پرورش، مقالات نگاه آموزش و پرورش، مقالات آموزش و پرورش، مقالات معلمان نشریه نگاه آموزش و پرورش، مقاله های منتشر شده معلمان در نشریه نگاهی به رویدادهای آموزش و پرورش، مقاله های منتشر شده معلمان در نشریه نگاه آموزش و پرورش،
تاریخ: یکشنبه 19 مهر 1394 | نویسنده: | نظرات

.: