تبلیغات
 تحقیق و پژوهش در آموزش و پرورش - آموزش ابتدایی را دریابید

آموزش ابتدایی را دریابید

در این جهان وسیع و در حال تغییر و تحول، هر جامعه‌ای متناسب با فرهنگ و امكانات خود تلاش می‌كند تا با برنامه‌‌ریزی‌های خوب، پیشرفت نموده و بتواند مشكلی از مشكلات مردم را حل نماید.

هر جامعه‌ای خواهان پیشرفت و اقتصاد سالم و مردمی شاد و فعال است، در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری كرده و در درازمدت نتیجه‌ی بهتری می‌گیرد، زیرا فعالیت و عملكرد آموزش و پرورش، بر همگان روشن است. در كشور ما نیز آموزش و پرورش از اهمیت خاصی برخوردار است و مبالغ زیادی در این امر صرف می‌شود، ولی باید قبول كنیم كه وضعیت آموزش ابتدایی، با سایر مقاطع فرق زیادی دارد. در این باره باید گفت:

­ - مگر شخصیت انسان‌ها در كودكی شكل نمی‌گیرد؟

- مگر هفت سال اول و دوم، در یادگیری و تكمیل شخصیت مهم نیست؟

- مگر مقطع ابتدایی به عنوان گام نخست یادگیری نیست؟

- مگر نه اینكه هر دانش‌آموز، باید قلم در دست گرفته و حروف الفبا را یاد‌ گرفته و اعداد یك‌رقمی را بخواند و بنویسد؟ اگر در این سنین، مهارت‌های زندگی و آداب و معاشرت را یاد نگیرد، چطور می‌‌تواند در مقاطع بالاتر موفق شده و فردی مخترع یا مسوؤلی كاردان باشد؟

اگر دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی؛ جسور، شجاع، فعال و شاد تربیت نشوند و با تضعیف روحیه روبه‌رو شوند، در آینده نخواهند توانست امور محوله را به خوبی انجام دهند و در نتیجه، هر مسوولیتی را قبول كنند، موجب نارضایتی مردم شده و در آن كار شكست خواهند خورد و موجب عقب‌ماندگی كشور خواهند شد.

 پس بهتر است جهت پیشرفت كشور در آینده، در آموزش نونهالان سرمایه‌گذاری شود.

معلمان این مقطع باید دارای بالاترین مدرك تحصیلی باشند. چه مانعی دارد افرادی كه دارای بالاترین مدرك هستند، در كلاس‌های ابتدایی تدریس كنند و حقوق و مزایای آنها بهتر و بیشتر از مقاطع دیگر باشد؟ چرا باید كاری نكنیم كه همه معلمان، آرزوی تدریس در مقطع ابتدایی را داشته باشند؟ چرا نباید معلمان ابتدایی با گذراندن دوره‌ها یا كلاس‌های مخصوص فرهنگیان، با هزینه‌ی آموزش و پرورش مدارك بالاتر اخذ نموده و مشغول تدریس شوند؟ متأسفانه فعلاً چنین نیست و هر معلمی كه مدرك جدیدی اخذ می‌كند، فوراً برای فرار از این مقطع اقدام نموده و به اعتراف خودشان خویش را نجات می‌دهند.

با یك آمارگیری می‌توان دریافت كه چند درصد معلمان مقاطع راهنمایی و متوسطه در مقطع ابتدایی استخدام شده ولی بعداً تغییر مقطع داده‌اند. آیا فقط یك نفر پیدا می‌شود كه در مقاطع دیگر استخدام شود و داوطلبانه بخواهد در ابتدایی تدریس كند؟ اینها مشكلاتی است كه مسوولان باید برنامه‌ریزی نموده و  فكری به حال آموزش ابتدایی بكنند.

اگر برای آموزگاران و مدیران و معاونان مقطع ابتدایی نیز اضافه تدریس یا اضافه كار در نظر بگیرند، آیا این همكاران پس از اخذ مدارك بالاتر، در این مقطع با دلگرمی بیشتری فعالیت نخواهند كرد؟

آیا روحیه‌ی همكاران شاغل در مقطع ابتدایی در دانش آموزان تأثیر نخواهد گذاشت؟ پس برای حل مشكلات همكاران شاغل در ابتدایی و شتاب بخشیدن به عدالت‌محور و ایجاد روحیه و دلگرمی بیشتر، آموزش ابتدایی را دریابید! با آرزوی توفیق و سربلندی ملت ایران و پیروزی همكاران فرهنگی در تمام عرصه‌ها...

 

مسلم محمدیاری-كارشناس آموزش ابتدایی -مشكین‌شهر




طبقه بندی: مقالات نشریه نگاه آموزش و پرورش،
برچسب ها: مقالات نشریه نگاه آموزش و پرورش، مقالات نگاه آموزش و پرورش، مقالات آموزش و پرورش، مقالات معلمان نشریه نگاه آموزش و پرورش، مقاله های منتشر شده معلمان در نشریه نگاهی به رویدادهای آموزش و پرورش، مقاله های منتشر شده معلمان در نشریه نگاه آموزش و پرورش،
تاریخ: دوشنبه 20 مهر 1394 | نویسنده: | نظرات

.: